sobota, 1 czerwca 2013

Gra dla dzieci ?

Mój Syn od dawna prosił mnie o grę: "Monopoly Milionerzy". Gra jest nam dobrze znana, gdyż posiadamy inną  wersję tej gry i bardzo często sięgamy po nią, spędzając przy niej bardzo dużo czasu w nasze wspólne popołudnia. Jak wiadomo, 1 czerwca to idealna okazja aby spełnić nawet najdrobniejsze dziecięce marzenia, stąd postanowiłam, że ta gra znajdzie się na liście prezentowej przy okazji zbliżającego się Dnia Dziecka. Gra kupiona, wręczona, rozpakowana, przygotowana do gry i tu pojawia się niespodzianka, na którą nie byliśmy przygotowani. Gra według mojej oceny uczy dzieci nieuczciwości , wskazuje dzieciom na to, iż w dzisiejszych czasach można zostać milionerem tylko gdy gramy nieczysto i podstępnie.


 Ktoś pewnie powie, że takie są realia dzisiejszych czasów albo się czepiam, tylko absolutnie nie zgodzę się z tym aby już ośmioletnie dziecko miało wpajane do głowy to, iż milionerem zostajesz wtedy gdy działasz niezupełnie uczciwie .
Sama gra wykonana jest perfekcyjnie, nowe wspaniałe domki i hotele, kostki do gry sprawiają również wrażenie, że są wykonane z lepszego materiału, banknoty są sztywne i w końcu nie będą się zaginały i rozdzierały, karty nieruchomości czytelne i usztywniane. Pionki są różnej wielkości. Im większy mamy pionek tym stopień naszej zamożności jest wyższy , co dodatkowo motywuje do tego aby się szybciej wzbogacać, poprzez jak najczęstsze przekraczanie linii startu.

Wczoraj, gdy wręczyłam dziecku grę, graliśmy w nią cały wieczór i prawie całe popołudnie. Tylko mam wrażenie, że pomimo wspaniale spędzonego czasu z dzieckiem pozostał u mnie wielki niesmak spowodowany wprowadzeniem nowych, dodatkowych reguł gry.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za komentarz.